2013. április 22., hétfő

Hány élete van egy szoknyának?


Az úgy volt, hogy vettem egyszer egy kék szoknyát. Földig érőt, A-vonalút - olyan tanárnéniset. Sose hordtam, de nagyon tetszett a színe, az anyaga, és hogy több részletből szabott. Évekig hevert a szekrény alján, míg pár éve ki nem találtam, hogy átalakítom valami hordhatóvá. 
Lett belőle egy pántos nyári ruha. A derékrészen behúztam gumicérnával, a szoknya derékpántjába először gumit fűztem, aztán inkább varrtam rá vállpántot is. Így festett, immár hordhatóvá alakítva:


 Egészen addig, míg sajnálatos khmm...térfogatnövekedés miatt az egykori derékrész mérete már nem esett egybe az én méreteimmel. Magyarán nem tudtam felhúzni a cipzárt...
No de mi legyen a még mindig szép színű, jó anyagú, érdekes varrású ruhából, hogy megint hordható legyen? Mondjuk egy vállpánt nélküli ruha. Pár egyszerű lépés, és kész is van.


Mivel az egykori szoknya deréktól lefelé erősen bővült, csak a legfelső részétől kellett megszabadulnom. Kicsit bevettem belőle a gumírozás fölött, hogy a mellrésze ne legyen nagyon buggyos. Varrtam rá új gumiházat, szélesebb gumit fűztem bele, és kész is. Igazi nyári 'felkapom-és-rohanok-is' ruha lett belőle. 
 


És ha egyszer ezt is kihízom  megunom, még mindig lehet belőle egy rövid szoknya :) 

Nincsenek megjegyzések :